Cas I

CAS I- Alumne de 1r de Primària                                                                      Edat: 8 anys

FASE A : CONÈIXER I ANALITZAR LA DEMANDA

Demanda realitzada a l’últim trimestre del curs passat de 1r de primària ( l’alumne ha repetit aquest curs) per la tutora del grup classe a través d’un full de derivació a l’equip psicopedagògic

Contingut de la demanda
“ L’alumne no ha evolucionat massa al llarg d’aquest curs se li van passar proves a P5 i van sortir molt baixes. No es capaç de seguir ordres senzilles. Sol·licito repetir proves de capacitats”. La tutora destaca dificultats en els següents aspectes: manca d’atenció i concentració, comprensió d’ordres, raonament, lectura, escriptura, matemàtiques, motricitat fina, lateralitat i parla.

FASE B : PRIMERS ACORDS AMB MESTRES  i FASE C: REFORMULAR PROBLEMES I OBJECTIUS

La Psicopedagoga fa una reunió de coordinació amb la nova tutora de l’alumne durant el primer trimestre. En aquesta reunió es fa un traspàs d’informació.

Informació d’actuacions anteriors
P3
Insegur, molt protegit. Necessita aclariment de consignes
P4
No domina la llengua ( llengua materna àrab). No està adaptat a l’escola. Es mostra poc  expressiu, de vegades sembla trist, s’observa una bona evolució a finals del curs.. Dificultats a nivell de primers aprenentatges ,es troba en etapa presil·làbica, no sap els colors i es deixa lletres del seu nom. No assoleix els mínims
P5
S’observa poca estimulació a casa, sembla que als pares no els interessa el que es fa a l’escola, això contribueix a augmentar encara més el distanciament amb els companys en relació als aprenentatges. Es planteja la possibilitat que les dificultats en el llenguatge no només siguin degudes a una qüestió de procedència ( Marroc).
Es  fa un full de derivació a l’equip psicopedagògic. El contingut de la demanda és el següent: “ Veure si hi ha algun aspecte que dificulta els aprenentatges. Es sol·licita prova de capacitats”. La psicopedagog del centre administra un WPPSI , els resultats indiquen capacitats molt baixes ( Escala verbal 51< Escala manipulativa 68. L’índex total és de 53). A més es realitzen també vàries sessions d’observació a l’aula.
A l’avaluació de l’últim trimestre es constata que l’alumna ha millorat molt en relació al comportament i l’actitud però que en relació als aprenentatges no assoleix els mínims.
Es fa un full per exploració mèdica a l’oftalmòleg i a l’otorrino laringòleg.. Els resultats de les exploracions indiquen un dèficit visual que es pot corregir amb l’ús d’ulleres i hipoacúsia.
1r
La preocupació ha augmentat. La dificultat en els aprenentatges cada vegada és més evident. No entén les ordres, desconnecta de la dinàmica de l’aula, es mostra molt participatiu però les aportacions estan fora de context. Presenta dificultats d’orientació en l’espai. En vista a aquesta problemàtica es fa un full de sol·licitud d’exploració mèdica  neurològica.
Es planteja la possibilitat d’elaborar un Pla individual però primer cal veure l’evolució durant el curs , paral·lelament s’inicia reforç a l’aula d’EE.
A final de 3r trimestre s’observa una petita evolució en relació a la lectura: llegeix sil·labeiant i coneix gairebé totes les lletres però presenta dificultats greus de vocabulari a nivell oral . En vista a la situació es  planteja la repetició de curs degut a que no s’han assolit els objectius mínims.
Es realitza full de derivació a l’equip psicopedagògic .
1r
curs actual
La tutora actual fa referència a conductes i actituds de l’alumne que podrien encaixar amb un TDAH “ sense hiperactivitat ni impulsivitat”.

Informació rellevant en relació al context individual i familiar
- Els pares són del Marroc, el nen també ha nascut allà i l’idioma que es parla a casa és l’àrab.
- La mare és la persona de referència, tant pel nen com per l’escola.
- La mare tot i mostrar-se col·laboradora delega responsabilitats a l’escola.

FASE D : ELABORAR UN PLA D’ACTUACIÓ

Després d’analitzar les característiques del cas, la Psicopedagoga decideix recollir més informació del cas a partir de l’observació de l’alumne a l’aula, abans de realitzar una avaluació estricta de les capacitats mitjançant un test d’intel·ligència com és el WISC –IV.

No hay comentarios:

Publicar un comentario