jueves, 23 de mayo de 2013

Resultats del qüestionari per a professors-tutors

QÜESTIONARI PER A PROFESSORS SOBRE
PROBLEMES DE CONDUCTA PER MANCA DE LÍMITS A EDUCACIÓ INFANTIL
Versió tutors

1. Ordena de major a menor els següents problemes en funció del grau de distorsió que provoquen en el teu grup/classe.  (1 = major grau de distorsió)

TAULA DE RESPOSTES


1
2
3
4
5
Tutora P4-A  (matí)
Límits
Afectius i emocionals
Hàbits i rutines
--
--
Tutora P4-A (tarda)
Límits
Afectius i emocionals
Hàbits i rutines
Agressivitat
Interès i motivació
Tutora P4-B
Límits
--
--
--
--
Tutora P4-C
Límits
Hàbits i rutines
Agressivitat
Afectius i emocionals
Interès i motivació
Tutora P4-D
Límits
Agressivitat
Hàbits i rutines
Interès i motivació
Afectius i emocionals
Tutora P4-E
Límits
Agressivitat
Afectius i emocionals
Interès i motivació
Hàbits i rutines



GRÀFIC DE PERCENTATGES



2. Quin número aproximat dels alumnes del teu grup/classe presenta problemes de conducta per manca de límits de forma persistent

TAULA DE RESPOSTES


Menys de 5
Entre 5 i 10
Entre 10 i 15
Més de 15
Tutora P4-A  (matí)

X


Tutora P4-A (tarda)

X


Tutora P4-B
X



Tutora P4-C

X


Tutora P4-D


X

Tutora P4-E

X



3. En termes generals, quines creus que són les principals causes dels problemes de conducta que presenten els alumnes del teu grup/ classe? (màxim 2 opcions)

TAULA DE RESPOSTES


Naturalesa
biològica
El context
social i cultural
El context
familiar
Deficiències en
les estratègies educatives
del centre escolar
Tutora P4-A  (matí)

X


Tutora P4-A (tarda)

X


Tutora P4-B


X

Tutora P4-C

X
X

Tutora P4-D


X

Tutora P4-E

X
X


4. Quines són les normes que els infants incompleixen amb més freqüència a l’aula?

TAULA DE RESPOSTES

Tutora P4-A  (matí)
·         L’escolta entre ells
·         El lideratge entre nenes
·         Traspassar el límit d’actuació
Tutora P4-A (tarda)
·         Traspassar el límit constantment
·         Els hi costa molt parlar quan hi ha conflictes entre ells, de seguida recorren a pegar-se, donar empentes...
Tutora P4-B
·         Generalment no hi ha massa problemes de normes.
·         El que més els costa és respectar el torn de paraula, trobar el moment per acabar el racons i recollir ( a alguns nens) el material de l’aula
Tutora P4-C
·         No respectar el torn en tot
·         Baralles entre ells
·         Intentar transgredir les normes, en general
Tutora P4-D
·         Corren, criden, fan el que volen
·         Fan malbé el material de la classe ( pinten les taules, el terra, cops de puny als armaris, patades a la cuineta, trenquen els colors...)
·         No recullen
·         Es peguen, esgarrapen ( el que calgui per aconseguir el que volen)
·         No es parlen amb respecte
·         Costa respectar el torn de paraula, no tenen espera
·         Es mostren desafiants
Tutora P4-E
·         Falta d’espera
·         Deixar parlar i escoltar l’adult
·         No escoltar prou el que se’ls demana que facin
·         Fer el que volen sense preguntar

5. Quines estratègies utilitzes com a docent davant dels problemes de conducta per manca de límits que presenten els alumnes?

TAULA DE RESPOSTES

Tutora P4-A  (matí)
·         Potenciar les bones conductes
·         Fer prendre consciència dels comportaments que poden millorar sobretot a nivell individual
Tutora P4-A (tarda)
·         Felicitar als que ho fan bé
·         Potenciar i donar importància a tothom que fa les coses correctament
·         Fer cares contentes i tristes a la pissarra i escriure els noms dels nens/es
·         Qui traspassa el límit o provoca conflictes surt 5 minuts fora de l’aula o va a P3
Tutora P4-B
·         Parlar amb ells de les coses que costen i buscar entre tots solucions
·         Comentar els problemes als pares durant les entrevistes per tal que a casa també ajudin
Tutora P4-C
·         Si no respecten el torn de paraula després d’avisar-los, no els escolto
·         Si s’han fet mal, ells mateixos han de pensar de quina manera es pot solucionar el conflicte
·         Si han fet alguna cosa que no es podia fer automàticament tenen la conseqüència que prèviament havíem pactat.
Tutora P4-D
·         Davant la gran manca de límits que hi ha a la classe no ha quedat més remei que posar conseqüències si no segueixen les normes: van més tard al pati, s’han quedat sense caseta durant una setmana perquè tractaven malament el material i no el recollien, han arreglat el que han trencat i netejar el que han embrutat, curar al nen que han fet mal...)
·         Sempre es fa una reflexió sobre el que ha passat
Tutora P4-E
·         Fer-los adonar de l’acció
·         Tornar a reproduir l’acció
·         Demanar opinió de quina és la que creuen que per ells és l’acció correcta

6.  Creus que tens les eines i els recursos necessaris per a fer front als problemes de conducta per manca de límits que presenten els teus alumnes a l’aula?

TAULA DE RESPOSTES


SI
NO
Tutora P4-A  (matí)
X

Tutora P4-A (tarda)
X

Tutora P4-B
X

Tutora P4-C
X

Tutora P4-D

X
Tutora P4-E
X


7.  Què pot fer l’escola com a institució per millorar els problemes de conducta per manca de límits dels infants?

TAULA DE RESPOSTES

Tutora P4-A  (matí)
·         Formació de pares
Tutora P4-A (tarda)
·         Formació de pares
Tutora P4-B
·         Penso que la xerrada amb la psicopedagoga d’infantil i primària i totes les tutores va anar molt bé.
·         El fet de poder parlar  les estratègies que la psicopedagoga va anar comentant em van anar molt bé
Tutora P4-C
·         El que ja està fent, és a dir: recolzar la mestra i donar suport i l’ajut necessari quan ho necessita.
Tutora P4-D
·         L’escola ens dóna suport i estratègies per poden treballar ( la reunió extraordinària amb la psicopedagoga i totes les mestres ens va anar molt bé), però no és suficient si les famílies no col·laboren i tampoc assisteixen a les xerrades que s’ofereixen.
Tutora P4-E
·         Continuar donant-nos suport i ajuda quan li demanem.















8. Què poden fer les famílies per millorar els problemes de conducta per manca de límits dels seus infants?
TAULA DE RESPOSTES

Tutora P4-A  (matí)
·         Aplicar el sentit comú
·         Confiar amb les orientacions de l’escola
Tutora P4-A (tarda)
·         Col·laborar i estar d’acord amb tot el que fa l’escola i sobretot amb la mestra. Confiança!
·         No ser tan permissius amb els seus fills, posar més barreres i més mà dura quan cal.
Tutora P4-B
·         Penso que és molt important explicar a les famílies l’actitud que mostren els nens a l’aula.
Tutora P4-C
·         Posicionar-se davant del seu fill i mostrar-li fins on pot arribar i no deixar que mai traspassi el límit.
·         Al mateix temps dedicar-li un temps diari i ensenyar a assolir petits hàbits de convivència familiar
Tutora P4-D
·         Col·laborar amb l’escola i tenir confiança amb la feina que fem així com tractar als seus fills tenint en compte la seva edat i no fer-los més petits.
Tutora P4-E
·         No deixar de posar límits i buscar altes maneres de posar-los quan aquests no donen resultats.

















9. A qui correspon tractar els problemes de conducta per manca de límits dels alumnes? (màxim 2 opcions)

TAULA DE RESPOSTES

FAMÍLIA
ESCOLA
FAMÍLIA-ESCOLA
PROFESSIONALS EXTERNS
Tutora P4-A  (matí)
X



Tutora P4-A (tarda)


X

Tutora P4-B


X

Tutora P4-C


X

Tutora P4-D


X

Tutora P4-E


X
X











10. D’aquesta promoció de P4 quin grup-classe creus que presenta a l’aula més problemes de conducta per manca de límits?

TAULA DE RESPOSTES

P4-A
P4-B
P4-C
P4-D
P4-E
Tutora P4-A  (matí)
X


X

Tutora P4-A (tarda)
X


X

Tutora P4-B



X

Tutora P4-C



X

Tutora P4-D



X

Tutora P4-E



X












No hay comentarios:

Publicar un comentario