QÜESTIONARI PER A PROFESSORS SOBRE
PROBLEMES DE CONDUCTA PER MANCA DE LÍMITS A EDUCACIÓ INFANTIL
Versió tutors
1. Ordena de major a menor els següents problemes en funció del grau de distorsió que provoquen en el teu grup/classe. (1 = major grau de distorsió)
TAULA DE RESPOSTES
1
|
2
|
3
|
4
|
5
| |
Tutora P4-A (matí)
|
Límits
|
Afectius i emocionals
|
Hàbits i rutines
|
--
|
--
|
Tutora P4-A (tarda)
|
Límits
|
Afectius i emocionals
|
Hàbits i rutines
|
Agressivitat
|
Interès i motivació
|
Tutora P4-B
|
Límits
|
--
|
--
|
--
|
--
|
Tutora P4-C
|
Límits
|
Hàbits i rutines
|
Agressivitat
|
Afectius i emocionals
|
Interès i motivació
|
Tutora P4-D
|
Límits
|
Agressivitat
|
Hàbits i rutines
|
Interès i motivació
|
Afectius i emocionals
|
Tutora P4-E
|
Límits
|
Agressivitat
|
Afectius i emocionals
|
Interès i motivació
|
Hàbits i rutines
|
GRÀFIC DE PERCENTATGES
2. Quin número aproximat dels alumnes del teu grup/classe presenta problemes de conducta per manca de límits de forma persistent
TAULA DE RESPOSTES
Menys de 5
|
Entre 5 i 10
|
Entre 10 i 15
|
Més de 15
| |
Tutora P4-A (matí)
|
X
| |||
Tutora P4-A (tarda)
|
X
| |||
Tutora P4-B
|
X
| |||
Tutora P4-C
|
X
| |||
Tutora P4-D
|
X
| |||
Tutora P4-E
|
X
|
3. En termes generals, quines creus que són les principals causes dels problemes de conducta que presenten els alumnes del teu grup/ classe? (màxim 2 opcions)
TAULA DE RESPOSTES
Naturalesa
biològica
|
El context
social i cultural
|
El context
familiar
|
Deficiències en
les estratègies educatives
del centre escolar
| |
Tutora P4-A (matí)
|
X
| |||
Tutora P4-A (tarda)
|
X
| |||
Tutora P4-B
|
X
| |||
Tutora P4-C
|
X
|
X
| ||
Tutora P4-D
|
X
| |||
Tutora P4-E
|
X
|
X
|
4. Quines són les normes que els infants incompleixen amb més freqüència a l’aula?
TAULA DE RESPOSTES
Tutora P4-A (matí)
|
· L’escolta entre ells
· El lideratge entre nenes
· Traspassar el límit d’actuació
|
Tutora P4-A (tarda)
|
· Traspassar el límit constantment
· Els hi costa molt parlar quan hi ha conflictes entre ells, de seguida recorren a pegar-se, donar empentes...
|
Tutora P4-B
|
· Generalment no hi ha massa problemes de normes.
· El que més els costa és respectar el torn de paraula, trobar el moment per acabar el racons i recollir ( a alguns nens) el material de l’aula
|
Tutora P4-C
|
· No respectar el torn en tot
· Baralles entre ells
· Intentar transgredir les normes, en general
|
Tutora P4-D
|
· Corren, criden, fan el que volen
· Fan malbé el material de la classe ( pinten les taules, el terra, cops de puny als armaris, patades a la cuineta, trenquen els colors...)
· No recullen
· Es peguen, esgarrapen ( el que calgui per aconseguir el que volen)
· No es parlen amb respecte
· Costa respectar el torn de paraula, no tenen espera
· Es mostren desafiants
|
Tutora P4-E
|
· Falta d’espera
· Deixar parlar i escoltar l’adult
· No escoltar prou el que se’ls demana que facin
· Fer el que volen sense preguntar
|
5. Quines estratègies utilitzes com a docent davant dels problemes de conducta per manca de límits que presenten els alumnes?
TAULA DE RESPOSTES
Tutora P4-A (matí)
|
· Potenciar les bones conductes
· Fer prendre consciència dels comportaments que poden millorar sobretot a nivell individual
|
Tutora P4-A (tarda)
|
· Felicitar als que ho fan bé
· Potenciar i donar importància a tothom que fa les coses correctament
· Fer cares contentes i tristes a la pissarra i escriure els noms dels nens/es
· Qui traspassa el límit o provoca conflictes surt 5 minuts fora de l’aula o va a P3
|
Tutora P4-B
|
· Parlar amb ells de les coses que costen i buscar entre tots solucions
· Comentar els problemes als pares durant les entrevistes per tal que a casa també ajudin
|
Tutora P4-C
|
· Si no respecten el torn de paraula després d’avisar-los, no els escolto
· Si s’han fet mal, ells mateixos han de pensar de quina manera es pot solucionar el conflicte
· Si han fet alguna cosa que no es podia fer automàticament tenen la conseqüència que prèviament havíem pactat.
|
Tutora P4-D
|
· Davant la gran manca de límits que hi ha a la classe no ha quedat més remei que posar conseqüències si no segueixen les normes: van més tard al pati, s’han quedat sense caseta durant una setmana perquè tractaven malament el material i no el recollien, han arreglat el que han trencat i netejar el que han embrutat, curar al nen que han fet mal...)
· Sempre es fa una reflexió sobre el que ha passat
|
Tutora P4-E
|
· Fer-los adonar de l’acció
· Tornar a reproduir l’acció
· Demanar opinió de quina és la que creuen que per ells és l’acció correcta
|
6. Creus que tens les eines i els recursos necessaris per a fer front als problemes de conducta per manca de límits que presenten els teus alumnes a l’aula?
TAULA DE RESPOSTES
SI
|
NO
| |
Tutora P4-A (matí)
|
X
| |
Tutora P4-A (tarda)
|
X
| |
Tutora P4-B
|
X
| |
Tutora P4-C
|
X
| |
Tutora P4-D
|
X
| |
Tutora P4-E
|
X
|
7. Què pot fer l’escola com a institució per millorar els problemes de conducta per manca de límits dels infants?
TAULA DE RESPOSTES
Tutora P4-A (matí)
|
· Formació de pares
|
Tutora P4-A (tarda)
|
· Formació de pares
|
Tutora P4-B
|
· Penso que la xerrada amb la psicopedagoga d’infantil i primària i totes les tutores va anar molt bé.
· El fet de poder parlar les estratègies que la psicopedagoga va anar comentant em van anar molt bé
|
Tutora P4-C
|
· El que ja està fent, és a dir: recolzar la mestra i donar suport i l’ajut necessari quan ho necessita.
|
Tutora P4-D
|
· L’escola ens dóna suport i estratègies per poden treballar ( la reunió extraordinària amb la psicopedagoga i totes les mestres ens va anar molt bé), però no és suficient si les famílies no col·laboren i tampoc assisteixen a les xerrades que s’ofereixen.
|
Tutora P4-E
|
· Continuar donant-nos suport i ajuda quan li demanem.
|
8. Què poden fer les famílies per millorar els problemes de conducta per manca de límits dels seus infants?
TAULA DE RESPOSTES
Tutora P4-A (matí)
|
· Aplicar el sentit comú
· Confiar amb les orientacions de l’escola
|
Tutora P4-A (tarda)
|
· Col·laborar i estar d’acord amb tot el que fa l’escola i sobretot amb la mestra. Confiança!
· No ser tan permissius amb els seus fills, posar més barreres i més mà dura quan cal.
|
Tutora P4-B
|
· Penso que és molt important explicar a les famílies l’actitud que mostren els nens a l’aula.
|
Tutora P4-C
|
· Posicionar-se davant del seu fill i mostrar-li fins on pot arribar i no deixar que mai traspassi el límit.
· Al mateix temps dedicar-li un temps diari i ensenyar a assolir petits hàbits de convivència familiar
|
Tutora P4-D
|
· Col·laborar amb l’escola i tenir confiança amb la feina que fem així com tractar als seus fills tenint en compte la seva edat i no fer-los més petits.
|
Tutora P4-E
|
· No deixar de posar límits i buscar altes maneres de posar-los quan aquests no donen resultats.
|
TAULA DE RESPOSTES
FAMÍLIA
|
ESCOLA
|
FAMÍLIA-ESCOLA
|
PROFESSIONALS EXTERNS
| |
Tutora P4-A (matí)
|
X
| |||
Tutora P4-A (tarda)
|
X
| |||
Tutora P4-B
|
X
| |||
Tutora P4-C
|
X
| |||
Tutora P4-D
|
X
| |||
Tutora P4-E
|
X
|
X
|
10. D’aquesta promoció de P4 quin grup-classe creus que presenta a l’aula més problemes de conducta per manca de límits?
TAULA DE RESPOSTES
P4-A
|
P4-B
|
P4-C
|
P4-D
|
P4-E
| |
Tutora P4-A (matí)
|
X
|
X
| |||
Tutora P4-A (tarda)
|
X
|
X
| |||
Tutora P4-B
|
X
| ||||
Tutora P4-C
|
X
| ||||
Tutora P4-D
|
X
| ||||
Tutora P4-E
|
X
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario