viernes, 24 de mayo de 2013

Resultats de les observacions Grup-classe P4 A

GRUP P4-A

CLASSE DIRIGIDA: BON DIA
PROFESSOR
Tutora  P4-A matí
Estratègies utilitzades: 
·     Estimula la reflexió dels alumnes amb el diàleg utilitzant un to de veu suau i pausat
·      Exposa les consignes de forma clara i recorda les normes i el seu sentit: “fem silenci sinó no podrem escoltar el que els altres ens diuen”, “aixequem la mà si volem parlar sinó ens posarem a parlar tots i no sentirem res”, no “hem de fer malbé el material perquè després no en tindrem i no podrem utilitzar-lo”
·      Utilitza el reforç positiu: de forma verbal i no verbal i el reforçament de conductes contràries.
·      Utilitza el càstig per privació d’estímuls positius: “temps fora” ,asseient els alumnes a la cadira quan l’activitat es realitza al costat de la pissarra , o fora de l’aula, avisant-los que aniran a l’aula de P3.
ALUMNES
En aquesta sessió s’observen conductes desajustades en quatre alumnes: alumna M, alumne V, alumna F i alumne O.
Alumne O: manifesta conductes disruptives reiterades en el transcurs de tota la sessió: no respecta el torn de paraula, no segueix consignes de la tutora, crida l’atenció fent sorolls, s’aixeca constantment de la cadira, no escolta les explicacions de la professora, riu quan li crida l’atenció, molesta als companys que té al costat...
CONTEXT AMBIENTAL:
Aula ordinària
Disposició de l’alumnat: a la 1ª part de la sessió asseguts a les cadires ocupant el seu lloc a les respectives taules, a la 2ª part de la sessió asseguts al terra, davant de la pissarra formant un semi cercle.
CLASSE DE PSICOMOTRICITAT
PROFESSOR
Tutora  P4-A matí
Estratègies utilitzades: 
·     Estimula la reflexió dels alumnes amb el diàleg utilitzant un to de veu suau i pausat. En moments puntuals i en interacció amb l’alumne O eleva el to de veu, visiblement enfadada.
·     Utilitza el càstig per privació d’estímuls positius: “temps fora” ,asseient a l’alumne O al banc mentre la resta juguen per la sala
·     Utilitza els recursos ambientals per cridar l’atenció de l’alumnat: apaga els llums de la sala.
ALUMNES
En aquesta sessió s’observen conductes desajustades en dos alumnes: alumne A, i alumne O.
Alumne O: manifesta conductes disruptives reiterades en el transcurs de tota la sessió: no segueix consignes de la tutora, crida l’atenció fent sorolls, no escolta les explicacions de la professora, riu quan li crida l’atenció, es mostra desafiant amb la imposició del límit.
CONTEXT AMBIENTAL:
Sala  de Psicomotricitat
Disposició de l’alumnat:  a la 1ª part de la sessió asseguts als bancs, a la 2ª part de la sessió no hi ha disposició establerta, recorren lliurement tota la sala, a la 3ª part de la sessió asseguts als bancs.
HORA DE RACONS
PROFESSOR
Tutora  P4-A tarda
Estratègies utilitzades: 
·     Estimula la reflexió dels alumnes amb el diàleg utilitzant un to de veu suau i pausat.
·     Exposa les consignes de forma clara i recorda les normes i el seu sentit.
·      Utilitza el reforç positiu: de forma verbal i no verbal i el reforçament de conductes contràries.
·      Ignora les conductes disruptives de l’alumne O
ALUMNES
En aquesta sessió s’observen conductes desajustades en dos alumnes: alumne A,  alumne O i alumne X.
Alumne A: manifesta conducta agressiva en el joc, llença joguines a altres nens i crida. Quan la tutora l’avisa regula la seva conducta.
Alumne O: no respecta el torn de paraula, no segueix consignes de la tutora, crida l’atenció fent sorolls.
CONTEXT AMBIENTAL:
Aula ordinària
Disposició de l’alumnat: a la 1ª part de la sessió asseguts a les cadires ocupant el seu lloc a les respectives taules, a la 2ª part no hi ha disposició establerta, recorren lliurement tota l’aula.
CLASSE D’ÀNGLÈS
PROFESSOR
Especialista d’Anglès
Estratègies utilitzades: 
·      Capta l’atenció de l’alumnat modulant molt el to de veu i fent ús del llenguatge no verbal
·      Ignora les conductes disruptives de l’alumne O.
·     Utilitza el càstig per privació d’estímuls positius: “temps fora” ,col·locant a l’alumne dret al costat de la pissarra mentre la resta treballen asseguts.
·      Utilitza el reforç positiu: de forma verbal i no verbal.
·      Recol·loca físicament a l’alumne O vàries vegades al seu lloc.
ALUMNES
En aquesta sessió s’observen conductes desajustades en dos alumnes: alumne H i  alumne O.
Alumne O: no respecta el torn de paraula, no segueix consignes de la tutora, crida l’atenció fent sorolls, s’aixeca constantment de la cadira.
CONTEXT AMBIENTAL:
Aula d’anglès
Disposició de l’alumnat:  s’alterna estar asseguts a les cadires davant de  taules unides que fan una forma de semicercle - amb la pissarra com a eix central- i estar drets davant de la pissarra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario