sábado, 25 de mayo de 2013

Resultats de les observacions Grup-classe P4 E

GRUP P4-E

CLASSE DIRIGIDA: BON DIA
PROFESSOR
Tutora  P4-E
Estratègies utilitzades: 
·     Estimula la reflexió dels alumnes amb el diàleg utilitzant un to de veu suau. Manté aquest to de veu quan ha de cridar l’atenció i posar límits a l’alumnat.
·     Exposa les consignes de forma clara
·      Utilitza molt el reforç positiu: de forma verbal i no verbal – premia deixant esplaiar els alumnes  ( p ex: un to de veu més alt, una correguda, una abraçada, cantar una cançó)
·      Utilitza el reforç de conductes alternatives ( utilitza aquesta tècnica especialment amb els alumnes que incompleixen de forma reiterada la norma)
·      Motiva als alumnes per a que realitzin conductes adequades: “ Qui és capaç d’aconseguir no fer soroll ?’”
·     Utilitza la sobrecorrecció: ajudar a curar i han fet mal al company...
·      Capta l’atenció dels alumnes utilitzant el  sentit de l’humor.
·      Utilitza el càstig per privació d’estímuls positius: “temps fora” ,asseient els alumnes a la cadira quan l’activitat es realitza al costat de la pissarra. No els hi planteja com a càstig sinó com una estratègia per poder : “estar més atents a les seves explicacions”
ALUMNES
En aquesta sessió no s’observen alumnes amb conductes desajustades reiterades
CONTEXT AMBIENTAL:
Aula ordinària
Pati.
Disposició de l’alumnat: a la 1ª part asseguts al terra davant de la pissarra formant un semicercle, a la 2ª part asseguts al terra del pati, 3ª part asseguts al terra davant de la pissarra formant un semicercle.
CLASSE DE PSICOMOTRICITAT
PROFESSOR
Tutora P4-E

Estratègies utilitzades: 
·     Estimula la reflexió dels alumnes amb el diàleg utilitzant un to de veu suau. Manté aquest to de veu quan ha de cridar l’atenció i posar límits a l’alumnat.
·     Estructura molt la sessió, intervé posant límits i ajudant a resoldre conflictes.
·     Exposa les consignes de forma clara i recorda les normes i el seu sentit, explica les conseqüències de l’incompliment  de la norma:  “ qui intervingui sense demanar el torn sortirà de la rotllana”
·      Utilitza molt el reforç positiu de les conductes adequades : de forma verbal i no verbal .
ALUMNES
En aquesta sessió s’observen conductes desajustades puntuals en un alumne: alumna A . Es mostra impacient li costa respectar el torn de paraula  i  algunes de les consignes de la professora ( recollir, seure quiets), tot i així respon bé al límit i compleixla norma quan la tutora li recorda.
CONTEXT AMBIENTAL:
Sala  de Psicomotricitat
Disposició de l’alumnat:  a la 1ª part de la sessió asseguts als bancs, a la 2ª part de la sessió no hi ha disposició establerta, recorren lliurement tota la sala, a la 3ª part de la sessió asseguts al terra en forma de rotllana
HORA DE RACONS
PROFESSOR
Tutora  P4-E
Estratègies utilitzades: 
·     Estimula la reflexió dels alumnes amb el diàleg utilitzant un to de veu suau i pausat. Es posa seria i utilitza un to de veu elevat en moments molt puntuals
·     Potencia l’autoreflexió dels alumnes, per tal que prenguin consciència d’allò que han fet malament i d’allò que han fet bé.
·     Estructura molt la sessió, intervé posant límits i ajudant a resoldre conflictes.
·      Utilitza el reforç positiu: de forma verbal i no verbal i el reforçament de conductes contràries.
ALUMNES
En aquesta sessió s’observa una manca de predisposició generalitzada dels alumnes per a recollir els material utilitzat durant la sessió. S’observen   conductes desajustades en dos alumnes, alumne M i alumne E, ambdós no segueixen les consignes de la professora tot i que aquesta recorda la norma, finalment quan la professora els crida l’atenció responen bé al límit.
CONTEXT AMBIENTAL:
Aula ordinària
Disposició de l’alumnat: a la 1ª part de la sessió asseguts a les cadires ocupant el seu lloc a les respectives taules, a la 2ª part no hi ha disposició establerta, recorren lliurement tota l’aula.
CLASSE D’ÀNGLÈS
PROFESSOR
Especialista d’Anglès
Estratègies utilitzades: 
·      Capta l’atenció de l’alumnat modulant molt el to de veu i fent ús del llenguatge no verbal.
·      Posar-se seria i elevar el to de veu en moments puntuals.
·      Utilitza el càstig per privació d’estímuls positius: “temps fora”, col·locant a l’alumne dret al costat de la pissarra mentre la resta treballen asseguts.
·      Utilitza el reforç positiu: de forma verbal i no verbal.
ALUMNES
En aquesta sessió el grup classe ha estat especialment esverat, però el treball ha realitzar permetia que es moguessin i això ha fet que determinades conductes d’alguns alumnes no es poguessin  considerar desajustades perquè no han afectat al transcurs de la sessió.
CONTEXT AMBIENTAL:
Aula d’anglès
Disposició de l’alumnat:  s’alterna estar asseguts a les cadires davant de  taules unides que fan una forma de semicercle - amb la pissarra com a eix central- i estar drets davant de la pissarra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario