jueves, 23 de mayo de 2013

Resultats del qüestionari per a professors-especialistes

QÜESTIONARI PER A PROFESSORS SOBRE
PROBLEMES DE CONDUCTA PER MANCA DE LÍMITS A EDUCACIÓ INFANTIL
Versió especialistes

1. En termes generals, quines creus que són les principals causes dels problemes de conducta que presenten els alumnes del teu grup/ classe? (màxim 2 opcions)

TAULA DE RESPOSTES


Naturalesa
biològica
El context
social i cultural
El context
familiar
Deficiències en
les estratègies educatives
del centre escolar
Especialista Projecte Contes 1


X

Especialista Projecte Contes 2


X

Especialista Projecte Contes 3


X

Especialista d’Anglès

X
X

Especialista de Música


X


2. Quines són les normes que els infants incompleixen amb més freqüència a l’aula?

TAULA DE RESPOSTES

Especialista Projecte Contes 1
·         No respecten el material ni el comparteixen
·         No respecten el torn de paraula
Especialista Projecte Contes 2
·         L’escolta
·         La cura del material
·         Les sortides i entrades de l’aula
Especialista Projecte Contes 3
·         Respectar el torn de paraula
·         No córrer per la classe
·         Cuidar el material adequadament
·         Compartir el material
Especialista d’Anglès
·         No saben mantenir un to de veu adequat.
·         Costa que respectin el torn de paraula
Especialista de Música
·         Mantenir el silenci, els costa estar callats, escoltar-se, hi ha dies que sembla que no vulguin fer classe.
·         Els costa estar quiets hi ha alguns que juguen entre ells.

3. Quines estratègies utilitzes com a docent davant dels problemes de conducta per manca de límits que presenten els alumnes?

TAULA DE RESPOSTES

Especialista Projecte Contes 1
·         Recordar i apuntar les normes a un paper que cridi l’atenció ( fer-ho amb ells/es)
Especialista Projecte Contes 2
·         Recordem les normes abans de començar
·         Estructurem la feina
·         Fem un petit llistat de conseqüències que rebran si no es compleixen
·         Sortir per taules al passadís, al lavabo...
Especialista Projecte Contes 3
·         La reflexió en grup, la conversa
·         Apuntar les normes a la pissarra
·         Separar del grup a un infant ( dret a la paret)
Especialista d’Anglès
·         Segons les circumstàncies separo l’alumne de la resta de companys, si per exemple ha trencat alguna cosa li faig “ arreglar i sempre intento que hi hagi una reflexió per part del nen/a.
Especialista de Música
·         Depenent del dia: enfadar-me, ignorar-los, buscar una nova activitat per motivar-los, arribar a un pacte amb ells per fer el que jo vull i després el que a ells els agrada.

4.  Creus que tens les eines i els recursos necessaris per a fer front als problemes de conducta per manca de límits que presenten els teus alumnes a l’aula?

TAULA DE RESPOSTES


SI
NO
Especialista Projecte Contes 1
X

Especialista Projecte Contes 2
X

Especialista Projecte Contes 3
X

Especialista d’Anglès
X

Especialista de Música

X
 
5.  Què pot fer l’escola com a institució per millorar els problemes de conducta per manca de límits dels infants?

TAULA DE RESPOSTES

Especialista Projecte Contes 1
·         Realitzar sessions informatives amb possibles tècniques per millorar manca de límits
Especialista Projecte Contes 2
·         Reunions informatives
·         Conferències
·         Formació a pares
Especialista Projecte Contes 3
·         A mi m’agradaria formació específica sobre resolució de conflictes
·         També podria fer alguna reunió o grup de treball per als pares que ho desitgin
Especialista d’Anglès
·         Donar suport a les mestres.
·         Fer alguna formació més sobre com afrontar aquests temes, sobretot per anar totes a una ( cosa que crec que fa fem).
·         Intentar que els alumnes vegin que apliquem les mateixes normes i conseqüències per a tots.
Especialista de Música
·         En aquest moment em sembla que per falta d’experiència els recursos em falten a mi, tot i que intento parlar molt amb les tutores per anar totes a la una.

6. Què poden fer les famílies per millorar els problemes de conducta per manca de límits dels seus infants?

TAULA DE RESPOSTES

Especialista Projecte Contes 1
·         Treballar amb l’escola
Especialista Projecte Contes 2
·         Treballar conjuntament amb tots els professionals i context dels nens
·         Fer recerca de recursos i informació sobre les rutines, normes, límits...
Especialista Projecte Contes 3
·         Formar-se i demanar ajuda
Especialista d’Anglès
·         Ser molt rigorosos, coherents i persistents des de casa.
·         Recolzar la feina i les decisions que es prenen des de l’escola
Especialista de Música
·         Crec que les famílies fan massa el que els nens volen, haurien d’imposar més normes i no permetre al nen fer tot allò que vol, perquè quan surten de l’escola els nens canvien la personalitat.
 
 
7. A qui correspon tractar els problemes de conducta per manca de límits dels alumnes? (màxim 2 opcions)

TAULA DE RESPOSTES


FAMÍLIA
ESCOLA
FAMÍLIA-ESCOLA
PROFESSIONALS EXTERNS
Especialista Projecte Contes 1
X



Especialista Projecte Contes 2


X

Especialista Projecte Contes 3
X

X

Especialista d’Anglès
X


X
Especialista de Música
X



 
 
 
 
 
 
 
 
 
8. D’aquesta promoció de P4 quin grup-classe creus que presenta a l’aula més problemes de conducta per manca de límits?
 
TAULA DE RESPOSTES


P4-A
P4-B
P4-C
P4-D
P4-E
Especialista Projecte Contes 1


X


Especialista Projecte Contes 2



X

Especialista Projecte Contes 3





Especialista d’Anglès
X




Especialista de Música



X

No hay comentarios:

Publicar un comentario