QÜESTIONARI PER A PROFESSORS SOBRE
PROBLEMES DE CONDUCTA PER MANCA DE LÍMITS A EDUCACIÓ INFANTIL
Versió especialistes
1. En termes generals, quines creus que són les principals causes dels problemes de conducta que presenten els alumnes del teu grup/ classe? (màxim 2 opcions)
TAULA DE RESPOSTES
Naturalesa
biològica
|
El context
social i cultural
|
El context
familiar
|
Deficiències en
les estratègies educatives
del centre escolar
| |
Especialista Projecte Contes 1
|
X
| |||
Especialista Projecte Contes 2
|
X
| |||
Especialista Projecte Contes 3
|
X
| |||
Especialista d’Anglès
|
X
|
X
| ||
Especialista de Música
|
X
|
2. Quines són les normes que els infants incompleixen amb més freqüència a l’aula?
TAULA DE RESPOSTES
Especialista Projecte Contes 1
|
· No respecten el material ni el comparteixen
· No respecten el torn de paraula
|
Especialista Projecte Contes 2
|
· L’escolta
· La cura del material
· Les sortides i entrades de l’aula
|
Especialista Projecte Contes 3
|
· Respectar el torn de paraula
· No córrer per la classe
· Cuidar el material adequadament
· Compartir el material
|
Especialista d’Anglès
|
· No saben mantenir un to de veu adequat.
· Costa que respectin el torn de paraula
|
Especialista de Música
|
· Mantenir el silenci, els costa estar callats, escoltar-se, hi ha dies que sembla que no vulguin fer classe.
· Els costa estar quiets hi ha alguns que juguen entre ells.
|
3. Quines estratègies utilitzes com a docent davant dels problemes de conducta per manca de límits que presenten els alumnes?
TAULA DE RESPOSTES
Especialista Projecte Contes 1
|
· Recordar i apuntar les normes a un paper que cridi l’atenció ( fer-ho amb ells/es)
|
Especialista Projecte Contes 2
|
· Recordem les normes abans de començar
· Estructurem la feina
· Fem un petit llistat de conseqüències que rebran si no es compleixen
· Sortir per taules al passadís, al lavabo...
|
Especialista Projecte Contes 3
|
· La reflexió en grup, la conversa
· Apuntar les normes a la pissarra
· Separar del grup a un infant ( dret a la paret)
|
Especialista d’Anglès
|
· Segons les circumstàncies separo l’alumne de la resta de companys, si per exemple ha trencat alguna cosa li faig “ arreglar i sempre intento que hi hagi una reflexió per part del nen/a.
|
Especialista de Música
|
· Depenent del dia: enfadar-me, ignorar-los, buscar una nova activitat per motivar-los, arribar a un pacte amb ells per fer el que jo vull i després el que a ells els agrada.
|
4. Creus que tens les eines i els recursos necessaris per a fer front als problemes de conducta per manca de límits que presenten els teus alumnes a l’aula?
TAULA DE RESPOSTES
SI
|
NO
| |
Especialista Projecte Contes 1
|
X
| |
Especialista Projecte Contes 2
|
X
| |
Especialista Projecte Contes 3
|
X
| |
Especialista d’Anglès
|
X
| |
Especialista de Música
|
X
|
5. Què pot fer l’escola com a institució per millorar els problemes de conducta per manca de límits dels infants?
TAULA DE RESPOSTES
Especialista Projecte Contes 1
|
· Realitzar sessions informatives amb possibles tècniques per millorar manca de límits
|
Especialista Projecte Contes 2
|
· Reunions informatives
· Conferències
· Formació a pares
|
Especialista Projecte Contes 3
|
· A mi m’agradaria formació específica sobre resolució de conflictes
· També podria fer alguna reunió o grup de treball per als pares que ho desitgin
|
Especialista d’Anglès
|
· Donar suport a les mestres.
· Fer alguna formació més sobre com afrontar aquests temes, sobretot per anar totes a una ( cosa que crec que fa fem).
· Intentar que els alumnes vegin que apliquem les mateixes normes i conseqüències per a tots.
|
Especialista de Música
|
· En aquest moment em sembla que per falta d’experiència els recursos em falten a mi, tot i que intento parlar molt amb les tutores per anar totes a la una.
|
6. Què poden fer les famílies per millorar els problemes de conducta per manca de límits dels seus infants?
TAULA DE RESPOSTES
Especialista Projecte Contes 1
|
· Treballar amb l’escola
|
Especialista Projecte Contes 2
|
· Treballar conjuntament amb tots els professionals i context dels nens
· Fer recerca de recursos i informació sobre les rutines, normes, límits...
|
Especialista Projecte Contes 3
|
· Formar-se i demanar ajuda
|
Especialista d’Anglès
|
· Ser molt rigorosos, coherents i persistents des de casa.
· Recolzar la feina i les decisions que es prenen des de l’escola
|
Especialista de Música
|
· Crec que les famílies fan massa el que els nens volen, haurien d’imposar més normes i no permetre al nen fer tot allò que vol, perquè quan surten de l’escola els nens canvien la personalitat.
|
TAULA DE RESPOSTES
FAMÍLIA
|
ESCOLA
|
FAMÍLIA-ESCOLA
|
PROFESSIONALS EXTERNS
| |
Especialista Projecte Contes 1
|
X
| |||
Especialista Projecte Contes 2
|
X
| |||
Especialista Projecte Contes 3
|
X
|
X
| ||
Especialista d’Anglès
|
X
|
X
| ||
Especialista de Música
|
X
|
8. D’aquesta promoció de P4 quin grup-classe creus que presenta a l’aula més problemes de conducta per manca de límits?
TAULA DE RESPOSTES
P4-A
|
P4-B
|
P4-C
|
P4-D
|
P4-E
| |
Especialista Projecte Contes 1
|
X
| ||||
Especialista Projecte Contes 2
|
X
| ||||
Especialista Projecte Contes 3
| |||||
Especialista d’Anglès
|
X
| ||||
Especialista de Música
|
X
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario